Szeretettel köszöntelek a Neoton Família Rajongói Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Neoton Família Rajongói Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Neoton Família Rajongói Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Neoton Família Rajongói Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Neoton Família Rajongói Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Neoton Família Rajongói Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Neoton Família Rajongói Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Neoton Família Rajongói Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
15 éve | Öhl Krisztina | 0 hozzászólás
Anyukám mindig azt mesélte, hogy már két hónapos koromban, majd hogy nem a pólyában énekeltem először. Amikor ez a téma felmerült mindig apámat hívta, hogy igazolja őt, hiszen annak idején ő is ott ált a kiságy mellett, ahol az első produkció elhangzott. Nélkülük biztosan nem lettem volna színpadi ember, hiszen nekik köszönhetem a hallásom, a zene szeretetemet.
Anyám minden óvodai és iskolai szereplésemnél a közönség között hallgatta a véleményeket, és legtöbbször magában örvendezett a sikernek. Apámtól a kitartást, a munka szeretetét örököltem még, ami talán sokat segített akkor, amikor a "mélyvízben úszni" tanultam, és bizony néha majdnem elmerültem.
A gimnáziumi idők alatt kezdett komolyra fordulni a dolog, persze, ha nem számítjuk azt a néhány évet, amit zongorázással, és hegedüléssel töltöttem az általános iskolában. Azóta is bánom, hogy mindkettőt veszni hagytam. Milyen jól jönne sokszor. Azért mostanában otthon szoktam kísérni zongorán kisfiam Dávid furulya-játékát. Szóval a gimi mellett két "klub" is volt, ahová a lőrinci ifjúság táncolni járt. Az egyik a Rózsa Ferenc Művház volt, a másik egy ifjúsági klub, közvetlenül a suli mellett.
Nem is emlékszem az első pillanatra, amikor odatoppantam a Stereo Együttes elé, és felajánlottam, hogy éneklek néhány dalt, ott azon az estén. Még az is lehet, hogy igaza van az egyik osztálytársamnak, Gulyás Eminek, hogy ő protezsált be engem, mert szerettek volna végre igazi körülmények között meghallgatni, nem csak a tornateremben, vagy az öltözőben. Szóval énekeltem aznap este néhányat, és ez valahogy szokássá vált. Minden szombaton lejelentkeztem a zenekarvezetőnél, Jánosnál, hogy arra a napra milyen nótát tanultam meg, és hadd szóljon. Siker volt, hiszen a barátaim hallgattak.
Anyukám megtudván a dolgot vérszemet kapott. Úgy érezte, ha már ő nem tudott boldogulni, mint színésznő, vagy színpadi ember, majd én… Éjt nappallá téve kutakodott a városban egy énektanár után, mire rátalált Hoffmann Dönci bácsira, aki attól kezdve elkezdett velem foglalkozni, és rengeteg akkor divatos nótát korrepetált be nekem, ami azt is jelentette, hogy a repertoáromról kotta is született. Természetesen saját hangnemben. Ez volt az én kincsem, és ezzel mentem haknizni, amikor a Dönci bácsi be tudott nyomni néhány "brigádba", hakni brigádba. Így aztán még iskolásan a művészvilág színe-javával dolgozhattam. Felléptem: Zentai Annával, Koós Jánossal, Express Együttessel, Szécsi Pállal, ifj. Latabár Kálmánnal, és még sorolhatnám.
1972 ez a mi első dátumunk, hiszen Ki mit tud-ot hirdettek abban az
évben. Ez a fajta tehetségkutató műsor rendkívüli érdeklősére tartott
számot még abban az időben. Hoffmann Dönci bácsi elhatározta, hogy
feltalálja a spanyolviaszt és összehoz egy lánytriót, olyat amilyen még
nem volt. Három tanítványnak szólt: Fábián Évának, Babics Marcellának
és nekem. Megalakult a Kócbabák nevű trió. Hogy miért volt ez a nevünk?
A válasz egyszerű. Dönci bácsi dolgozta át a dalainkat, amik többnyire
olasz slágerek voltak. Az első ezek közül a "La Bambola" című dal volt,
amit laza fordítással kócbabára magyarosítottunk. Így született a
kicsit fura nevünk. Persze már akkor is motoszkált bennünk a karrier
vágy, és nem volt elég, hogy Kócbabákként jelentkeztünk a Ki mit
tud-ra, de mindannyian szólistaként is, sőt én nem hagyhattam ki az én
együttesemet, a Stereo Együttest, akikkel kezdettől fogva már elég sűrű
rendszerességgel felléptem különböző klubokban, na meg a Rózsában.
Szépen haladtunk előre, kerületi, területi, Budapesti fordulókat
hagytunk magunk mögött a Kócbabákkal, de az együttessel is. Kicsit fura
volt a helyzet, amikor már a tévés élő és középdöntőben mindkét
produkcióban szerepeltem. A Kócbabák a Stereora voltak féltékenyek, a
Stereo pedig a lányokra természetesen.
Dönci bácsi spanyolviasza nem lett feltalálva, ugyan is pont ezen a
versenyen lett igazi felfedezett a Generál Együttes, akikkel együtt
énekelt a Mikrolid vokál. Ők is hárman voltak, és már akkor nagyon
profi, szuper együttes volt. Mi kiestünk a tévés középdöntőben, ők
pedig megnyerték a versenyt. Ugyan így is történt a Stereó esetében is,
a bandák között természetesen a Generál lett a győztes. Nem voltunk
elkeseredve, ez így is nagy eredménynek számított. Jöttek is a bulik
rendszeresen és bizony nem volt könnyű tanulni is meg haknizni is
egyben.
Az iskolának egyébként hamarosan vége lett. Érettségi után a régen oly hőn áhított egyetem helyett a Cinoinba mentem dolgozni. Egy régi osztálytársam, Écsy Jutka apukája vett oda a gépkonstrukciós osztályra, ahol titkárnői teendőket kellett volna ellátnom, de sajnos a sok vidékre járástól, olyan hulla fáradt voltam sokszor, hogy egyrészt nem értem be időre, vagy ha bent voltam bizony el-elszundítottam az íróasztalon. Imádtam ott dolgozni, mindenki elnéző és aranyos kolléga volt. Nem sok hasznomat vették… 1973-ban kaptunk egy felkérést. Egy nagyszabású produkcióra készült a Magyar Televízió. Magyarország bemutatkozik című könnyűzenei, kulturális programmal Svédországba készültek, ahol a magyar pop és könnyűzene legjobbjai képviselték országunkat. Kellett a produkcióba egy vokál, aki az egész műsor alatt énekel a kísérő zenekar mögött. Mi lettünk azok. Annyi próbánk és elfoglaltságunk lett, hogy már nem tudtam vállalni a fő hivatásomat a gépkonstrukciós osztály titkárnői megbízatását, és kiléptem a munkahelyemről. Azóta az éneklés a fő foglalkozásom, bár néha voltam ügyvezető igazgató. Lehet, hogy most is az vagyok, de hát vagyunk így ezzel néhányan, akiknek bt-jük, kft-jük és egyéb sóhivataluk van.
1973
nyarán még egy fontos esemény történt velünk. Balatonon, ahol egyébként
már javában "dolgoztunk", vidéki fellépéseink voltak, valamint a Pipacs
Bárban énekeltünk esténként… Összetalálkoztunk a Neoton Együttessel.
Pásztor Laci megkeresett minket, mert egy rádiós fesztiválra, a "Tessék
választani" című versenyre készültek, és a daluk rádiófelvételéhez,
valamint a fesztiválra szerettek volna, egy kicsit korszerűbb
háttérvokált alkalmazni, mint a régen megszokott rádiós Harmónia Vokál.
Ránk gondoltak, és gyakorlatilag ettől kezdve számítjuk a mi
történetünket. Teltek múltak az évek, pontosabban eltelt másfél év és
közben rengeteget próbáltunk, készültünk az első lemezünkre, ami a
Menedékház volt. Jártuk a Szovjetunió városait, ahol a magyar popzene
nagyon népszerű volt, és mi is, mint a többiek sokszor léptünk fel az
NDK-ban.
1975.-ben Olaszországba mentünk, ahol, főleg délen, egy olasz-etióp
keverék gyönyörű énekesnőt kísértünk szabadtéri koncerteken. Őt úgy
hívták, hogy Lara Sent Poul. Két és fél hónapot töltöttünk ebben a
csodálatos országban. Isteni volt, fogyókúrázni se kellet, mert olyan
kevés volt a pénzünk, hogy ez kajára is alig volt elég. Másodszor is
mentünk volna, de amikor kiértünk Milánóba, kiderült, hogy a menedzser
halála miatt az egész tervezett turné elmaradt.
1977. Ismét egy fesztivál, ami a Metronóm nevet viselte. Mi lettünk
talán a harmadikak, Gyere táncolj velem című dalunkkal. Ez a dátum
azért is lényeges, mert ettől kezdve dolgoztunk együtt dr. Erdős
Péterrel, aki később a zenekar, és az én menedzserem lett. Innentől
kezdve vált a Neoton Familia története egy igazi sikertörténetté. Péter
elhatározta, hogy világsztárt csinál belőlünk. A lehetőségekhez képest
nagyon sokat elértünk. Itthon megszerették a zenekart, a számok
sikeresek lettek, közel 8 millió hanghordozót adtunk el. Japánban 10
éven keresztül 20 hanghordozó jelent meg, ezek közül három nagylemez
lett arany, négy kislemez lett platina. Turnéztunk Spanyolországban,
Japánban, Kubában, valamint a Világ keleti felén.
1983.-ban Tokióban a Yamaha Fesztiválon Nagydíjat nyertünk a Time goes
by című dallal, ami azóta is ismert és nagy kedvenc a hazai közönség
körében. Természetesen, vagy talán sajnos, az együttesben idő közben
változások történtek. Az eredeti felállás, a kezdet kezdetén a
következő volt: Ambrus Zoltán dob, Galácz Lajos ének, ritmusgitár,
Tiboldi János dob, Pásztor László gitár ének, és zenekarvezető,. Jakab
György ének és billentyű. Na és mi - a Kócbabák: Fábián Éva, Pál Éva,
és én Csepregi Éva.
1980-ban egy lemezfelvételen dolgoztunk először együtt Végvári Ádámmal,
és Bardóczi Gyulával, akiket rögtön a szívébe zárt elsősorban Erdős
Péter. Elmentünk megnézni a Kati és a Kerek Perec nevű zenekart, ahol
Ádámék akkor zenéltek, és nem csalódtunk. Tetszettek nekünk, úgyhogy
meg lettek híva a bandába. Vérzett a szívem, hogy Ambrus Zolit
elküldték, nem is tudom, hogy hogyan közölték vele a hírt. Annyira
rosszul esett neki, hogy abba is hagyta a zenélést, azóta se ült
dobhoz. Fábián Éva is elment akkor. Ez már inkább közös megegyezés
volt, ő nem igazán szerette a megváltozott légkört, ami már sokkal
nagyobb követelményeket állított elénk, mint régen. Új felállás:
Bardóczi Gyula dob, Végvári Ádám gitár ének, Pásztor László gitár,
Baracs János Basszusgitár, Pál Éva ének, Csepregi Éva ének, és Jakab
Gyuri.
(Forrás: http://www.clsprodukcio.hu)
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó cikkek:
Díjat kapott a Neoton Familia a VIVA Comet 2010 zenei gálán (videó)
A LEGKISEBB FIÚ